KyJy #3
Aloitettu 27.06.2011
Valmis 10.07.2011
Olin vähän haaveillut pienestä hartianlämmittimestä, jota käyttää lyhythihaisten ja hihattomien vaatteiden kanssa. Kaupan lankahyllyllä valkoinen Rose Mohair alkoi sitten puhuttelemaan ja siitä se ajatus sitten lähti. Malliksi päätyi Dropsin ohje, jota aloitin tehdä koossa L/XL yksinkertaisella langalla. Jatkoin hihaa noin 10 cm ja leveyttäkin olisi voinut olla parin palmikon verran enemmän.
Bolerosta / hihattimesta tuli vähän pienehkö, mutta eiköhän tätä tule käytettyä kesäisten vaatteiden kaverina. Pitää koittaa vähän pingottaa, niin ei menisi selkäosasta kasaan. Mutta seuraavalla kerralla on sitten ehkä vähän viisaampi ja ottaa vaikka himpun paksumman langan :) Muuten kyllä tykkään tästä mallista, oli oikein mukava tehdä.
Pitsipalmikko-bolero
Ohje: Drops Design
Lanka: Novita Rose Mohair, valkoinen 75 g
Puikot: 5 mm bambupyöröt
keskiviikko 27. heinäkuuta 2011
Lakupekka-patalaput
KyJy #2
Aloitettu: 26.06.2011
Valmis: 21.08.2011
Blogeja lueskellessani törmäsin näiden hauskojen Lakupekka-patalappujen ohjeeseen ja pitihän sitä itsekin lakufanina kokeilla :) Vielä puuttuu vähän viimeistelyä ja kaveri tälle ensimmäiselle lakupekalle. Lankoina vanhat seiskaveikat ja Nalle, sillä ei löytynyt kirkkaanvalkoista paksumpana kätköistä.
Aloitettu: 26.06.2011
Valmis: 21.08.2011
Blogeja lueskellessani törmäsin näiden hauskojen Lakupekka-patalappujen ohjeeseen ja pitihän sitä itsekin lakufanina kokeilla :) Vielä puuttuu vähän viimeistelyä ja kaveri tälle ensimmäiselle lakupekalle. Lankoina vanhat seiskaveikat ja Nalle, sillä ei löytynyt kirkkaanvalkoista paksumpana kätköistä.
Valmiista patalapuista tuli hieman eri paria.. samoista langoista, koukusta ja ohjeesta huolimatta käsiala oli löystynyt sen verran, että toisena tehty lakupekka on hieman ensimmäistä isompi. Pitäisi aina näköjään tehdä parit yhtäkyytiä, nyt oli melkein pari kuukautta välissä näiden teossa. Mutta ihan hauskathan näistä lopulta tuli: isoveli ja pikkuveli :) (vai mitähän sukupuolta nämä nyt olivatkaan..)
Lakupekka-patalaput
Lanka: Novita 7-veljestä, musta ja punainen, Novita Nalle, valkoinen yht. 60 g
Koukku: 3 mm metallikoukku
Ohje: Touhumaa
Lakupekka-patalaput
Lanka: Novita 7-veljestä, musta ja punainen, Novita Nalle, valkoinen yht. 60 g
Koukku: 3 mm metallikoukku
Ohje: Touhumaa

Muhku-patalaput
KyJy #1
Aloitettu: 24.06.2011
Valmis: 19.08.2011
Bloggeriin siirtymisen kunniaksi ensimmäinen Kesäyöstä Jouluyöhän -tempauksen aloitus.
Aloitettu: 24.06.2011
Valmis: 19.08.2011
Bloggeriin siirtymisen kunniaksi ensimmäinen Kesäyöstä Jouluyöhän -tempauksen aloitus.
Ensimmäisenä koukulle pääsivät nämä ehkä maailman rumimmat patalaput. Tarkoituksena oli tehdä mummolasta löytyneestä seiskaveikasta mahdollisimman helpot ja paksut patalaput ja tässä on tulos.
(kuva viimeistellyistä lapuista ja tarkemmat tiedot tulee myöhemmin)
Muhku-patalaput
Ohje: Omasta päästä
Lanka: Novita 7-veljestä, harmaa 78 g
Koukku: 3,5 mm virkkuukoukku
Kuvauspaikka Kerimäen rautatieasema
tiistai 26. heinäkuuta 2011
KyJy-päivitystä
Olen ollut vähän laiska kuvailemaan, mitä kaikkea olen saanut aloiteltua. Tänään vähän ryhdistäydyin, vaikkakin vielä on muutama tekele kuvailematta ja kaksi valmista boleroa pitäisi kuvailla päällä. Vielä olisi 10.08. asti aikaa aloitella 12 työtä lisää, eiköhän se onnistu, jos vaan langat ja puikot riittää :)
Aloitan illemmalla postailemaan KyJy-aloituksia siinä järjestyksessä, kun olen niitä aloitellut. Päivitän kunkin työn postaukseen myös valmiin työn kuvat ja tiedot, jotta pysyy blogi siistinä :)
Aloitan illemmalla postailemaan KyJy-aloituksia siinä järjestyksessä, kun olen niitä aloitellut. Päivitän kunkin työn postaukseen myös valmiin työn kuvat ja tiedot, jotta pysyy blogi siistinä :)
tiistai 14. kesäkuuta 2011
Perinteinen sipulipussi
Yhden illan virkkaustyönä valmistui tällainen perinteinen, ananaskuvioinen sipulipussi jo jonkunaikaa sitten. Ohjeessa olisi ollut vielä pitkät hapsut pussin alareunassa, mutta jätin ne pois.

Sipulipussi
Lanka: Finla Kalalanka, valkoinen
Koukku: 2 mm
Ohje: Suuri Käsityölehti 9/2004
Sipulipussi
Lanka: Finla Kalalanka, valkoinen
Koukku: 2 mm
Ohje: Suuri Käsityölehti 9/2004
sunnuntai 5. kesäkuuta 2011
Kesäyöstä Jouluyöhön = KyJy
Menin sitten osallistumaan elämäni ensimmäiseen neuletempaukseen. Tarkoituksena on aloittaa 24 eri työtä 24.6.-10.8.2011 ja kaikki on saatava valmiiksi 24.12.2011 mennessä. Jänskättää vähän, saanko valmista. Mukava kuitenkin alkaa suunnittelemaan, mitä kaikkea sitä aloittaisikaan, päivittelen tähän alle listaa aikomuksista, aloituksista ja valmistumisista.
Malli /aloitettu /valmis
1. Muhku-patalaput / 24.06.2011 / 19.08.2011
2. Lakupekka-patalaput / 26.06.2011 /21.08.2011
3. Bolero / hihatin I / 27.06.2011 / 10.07.2011
4. Jämälankakäärme / 29.06.2011 / 21.12.2011
5. Bolero / hihatin II / 10.07.2011 / 24.07.2011
6. Virkattu ympyräjakku / 14.07.2011 / 04.12.2011
7. Pocket Book Slippers / 21.07.2011 / 25.08.2011
8. Huovutettu läppärilaukku / 21.07.2011 / 26.09.2011
9. Kierreraitamyssy / 24.07.2011 / 14.10.2011
10. Vauvanpeitto / 25.07.2011 /30.09.2011
11. Meikinpoistolappuja / 25.07.2011 / 31.10.2011
12. Virkattu hattu / 25.07.2011 / 27.07.2011
13. Virkattu laukku I / 28.07.2011 /28.08.2011
14. Virkattu laukku II / 31.07.2011 / 23.08.2011
15. Tilkkupeitto / 01.08.2011 / 12.09.2011
16. Virkattu matto / 03.08.2011 /15.08.2011
17. Virkattu kori / 03.08.2011 /15.08.2011
18. Lasten pipo & lapaset I / 05.08.2011 / 03.10.2011
19. Lasten pipo & lapaset II /05.08.2011 / 20.12.2011
20. Palmikko-laukku / 05.08.2011 / 31.10.2011
21. Joogasukat / 06.08.2011 / 07.11.2011
22. Wurm-myssy / 07.08.2011 / 16.10.2011
23. Baktus-huivi /08.08.2011 /19.08.2011
24. Annis-huivi /09.08.2011 / 18.12.2011
Malli /aloitettu /valmis
1. Muhku-patalaput / 24.06.2011 / 19.08.2011
2. Lakupekka-patalaput / 26.06.2011 /21.08.2011
3. Bolero / hihatin I / 27.06.2011 / 10.07.2011
4. Jämälankakäärme / 29.06.2011 / 21.12.2011
5. Bolero / hihatin II / 10.07.2011 / 24.07.2011
6. Virkattu ympyräjakku / 14.07.2011 / 04.12.2011
7. Pocket Book Slippers / 21.07.2011 / 25.08.2011
8. Huovutettu läppärilaukku / 21.07.2011 / 26.09.2011
9. Kierreraitamyssy / 24.07.2011 / 14.10.2011
10. Vauvanpeitto / 25.07.2011 /30.09.2011
11. Meikinpoistolappuja / 25.07.2011 / 31.10.2011
12. Virkattu hattu / 25.07.2011 / 27.07.2011
13. Virkattu laukku I / 28.07.2011 /28.08.2011
14. Virkattu laukku II / 31.07.2011 / 23.08.2011
15. Tilkkupeitto / 01.08.2011 / 12.09.2011
16. Virkattu matto / 03.08.2011 /15.08.2011
17. Virkattu kori / 03.08.2011 /15.08.2011
18. Lasten pipo & lapaset I / 05.08.2011 / 03.10.2011
19. Lasten pipo & lapaset II /05.08.2011 / 20.12.2011
20. Palmikko-laukku / 05.08.2011 / 31.10.2011
21. Joogasukat / 06.08.2011 / 07.11.2011
22. Wurm-myssy / 07.08.2011 / 16.10.2011
23. Baktus-huivi /08.08.2011 /19.08.2011
24. Annis-huivi /09.08.2011 / 18.12.2011
torstai 2. kesäkuuta 2011
Kaulureita
Nämä kuvat ovat unohtuneet jonnekin kansion pohjalle ja muistuivat yhtäkkiä mieleeni. Valkoiseen kauluriin ohje löytyi Ravelrystä, mutta se on kadonnut sieltäkin.. Noh, mallivirkkaushan oli muistaakseni todella yksinkertainen 1 pp 1 kjs. Seuraavalla kerroksella tehtiin puolipylväät edellisen kerroksen ketjusilmukoihin. Tein sen ikivanhoista seiskaveikanjämistä ja siitä tuli aika koppura.. koukun suurentaminen olisi saattanut auttaa, tai olisi voinut tehdä kokonaisia pyväitä. Kaunis siitä silti mielestäni tuli :)
Punainen kauluri on aloitettu turkkilaisella neuloksella tarkoituksena tehdä huivi, mutta aloituksesta tuli aivan liian leveä ja intokin taisi matkanvarrella loppua. Päättelin tekeleen sitten löyhästi ja ompelin sivusta renkaaksi. Lankana käytin Rose Mohairia, jolle en oikein meinannut löytää mieleistä mallia.

Valkoinen Kauluri
Lanka: Novita 7-veljestä, luonnonvalkoinen
Koukku: 3,5 mm
Ohje: Martha Cowl (ainakin tilapäisesti poissa saatavilta)

Punainen Kauluri
Lanka: Novita Rose Mohair, punainen (?)
Puikot: 5 mm
Ohje: Omasta päästä / Turkkilaisneulos
Punainen kauluri on aloitettu turkkilaisella neuloksella tarkoituksena tehdä huivi, mutta aloituksesta tuli aivan liian leveä ja intokin taisi matkanvarrella loppua. Päättelin tekeleen sitten löyhästi ja ompelin sivusta renkaaksi. Lankana käytin Rose Mohairia, jolle en oikein meinannut löytää mieleistä mallia.
Valkoinen Kauluri
Lanka: Novita 7-veljestä, luonnonvalkoinen
Koukku: 3,5 mm
Ohje: Martha Cowl (ainakin tilapäisesti poissa saatavilta)
Punainen Kauluri
Lanka: Novita Rose Mohair, punainen (?)
Puikot: 5 mm
Ohje: Omasta päästä / Turkkilaisneulos
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)







